۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

سید احمد حسینی«سیزده پنجاه نه» را منتشر می‌کند

سید احمد حسینی«سیزده پنجاه نه» را منتشر می‌کند

سیداحمد حسینی از انتشار مجموعه شعر جدید از خود با عنوان «سیزده پنجاه نه» خبر داد.

سیداحمد حسینی شاعر معاصر در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف و تجدید چاپ آثار تازه‌ای از خود خبر داد و گفت: مجموعه شعری با عنوان «سیزده پنجاه و نه» را به تازگی آماده انتشار کرده‌ام که شامل اشعار سپید من با محوریت جنگ تحمیلی می‌شود و 66 قطعه شعر را در بر می‌گیرد.

وی افزود: این مجموعه شعر در 66 قطعه از سه زاویه جنگ تحمیلی را مورد نگاه قرار می‌دهد که به ترتیب از نگاه انسان‌هایی که در جنگ حضور دارند، خانواده انسان‌های حاضر در جنگ و جامعه انسان‌های حاضر در جنگ به این پدیده نگاه کرده است و انتشارات فصل پنجم آن را تا نیمه تیرماه منتشر خواهد کرد.

حسینی همچنین از تجدید چاپ چند عنوان از آثار خود خبر داد و گفت: مجموعه شعر «چسبی به نام زخم» را نخستین بار در سال 1389 از سوی موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر کردم که در همان زمان برای انتشار به خواست اداره کتاب نزدیک به 70 صفحه از آن حذف شد. در چاپ دوم آن نیز مجددا 10 غزل از آن را برای صدور مجوز حذف کردند، ولی با این همه انتشارات فصل پنجم این روزها آن را برای سومین بار تجدید چاپ کرده است.

به گفته حسینی اشعار این مجموعه شعر در سه بخش به ترتیب شامل اشعار عشقی، اجتماعی و اعتراضی خواهد بود.

به گفته این شاعر، مجموعه شعر دیگری از او نیز با عنوان «سارائیسم» از سوی این ناشر در دست بازچاپ قرار گرفته که در چهار بخش با الهام از افسانه آذری سارا و خان چوپان، «سارا» در کتاب‌های درسی دوران مدرسه، سارا در عروسک‌های دخترانه و نیز نوع استفاده از این کلمه در میان دختران ایرانی سروده شده است.

از این شاعر همچنین کتاب «گزیده غزل روزگار ما» شامل مرور بیش از 700 غزل از 70 غزلسرای معاصر که در خلال سال‌های 50 تا 71 به دنیا آمده‌اند از سوی نشر جمهوری برای دومین بار زیر چاپ رفته است.  

کد خبر 1618296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha